Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn

Często nie zdajemy sobie z faktu, że przez różne czynniki nasz organizm jest zakwaszony. Można powiedzieć, że coraz częściej mówi się o tej przypadłości mediach, w wśród sportowców, czy między farmaceutów lub lekarzy.

W jaki sposób dochodzi do zakwaszenia organizmu?

Diety odchudzające


Nasz organizm do sprawnego funkcjonowania potrzebuje równowagi kwasowozasadowej, gdyż od niej zależy czy procesy, które zachodzą na procesie komórkowym są zgodne z naszymi potrzebami. Nasze naturalne pH krwi wynosi 7,357,45 i jest lekko zasadowe.

W momencie, kiedy ta równowaga zostaje zachwiana, i zaczyna przeważać część kwaśna w naszym organizmie, wtedy dochodzi dochodzi do zakwaszenia organizmu. Pomimo, że nasza krew posiada własny system buforowy, który pozwala na neutralizowanie nadmiaru kwasów, jego przeciążenie powoduje osłabienie zdolności obronnych. Gdy brakuje minerałów alkaicznych krew pożycza je z organów wewnętrznych,a to powoduje zakwaszenie równowagi i nadwyżkę substancji kwasowych.

Objawy zakwaszenia organizmu:

  • częste odczuwanie zmęczenia,
  • brak energii,
  • zła kondycja włosów i paznokci,
  • częste bóle głowy, migreny,
  • większa podatność na infekcje wirusowe i bakteryjne,
  • zgaga, wdęcia,
  • wysypki skórne, trądzik,
  • ogólna nerwowość, ociężałość,
  • spowolnione trawienie, utrudnienie w chudnięciu,
  • ból stawów i kości.

Zakwaszenie organizmu jest przyczyną takich chorób, jak:

  • miażdżyca,
  • cukrzyca,
  • choroby stawów,
  • choroby serca,
  • problemy z koncentracją,
  • zmiany zwyrodniałe stawów,
  • nowotwory,
  • nadwagę.

Specjalnie umieściłam wagę, żebyście pamiętali o zachowaniu równowagi zasadowo kwasowej. Dlaczego ta równowaga jest taka ważna, to już wiecie.

Zobacz również: Jak ćwiczą gwiazdy?

Produkty zakwaszające organizm:

  • jaja,
  • mięso,
  • wędliny,
  • sery,
  • ryby,
  • produkty zbożowe,
  • tłuszcze słodycze,
  • słodkie napoje gazowane,
  • kawa,
  • czarna herbata,
  • alkohol,
  • wysoko przetworzone produkty.

Inne czynniki wpływające na zakwaszenie organizmu:

  • stres,
  • szybkie tempo,
  • zbyt duża dawka chemii w jedzeniu,
  • brak aktywności fizycznej,
  • nadmierna aktywność fizyczna (powinno się kontrolować swój wysiłek, ćwicząc z pulsometrem, który pomaga kontrolować pracę naszego serca, podczas ćwiczeń nasze maksymalne tętno nie powinno przekraczać 92%).

Produkty, które odkwaszają organizm:

  • kasza jaglana i gryczana,
  • surowe mleko i śmietana,
  • warzywa (cukinia, szpinak, bakłażan, rzodkiew, buraki, brokuły, marchew, seler, pomidor),
  • większość owoców (kiwi, arbuz, banany, brzoskwinie, cytrusy, truskawki, maliny, mango, winogrona, grapefruita).

Pamiętajcie, że produkty zakwaszające organizm nie muszą być wcale kwaśne w smaku, jednak zakwasza to, co powoduje po ich rozkładzie.

Co zrobić, jak się okaże, że mamy zakwaszony organizm?

Dr. Piotr Kardasz w swoim artykule pod pt. “ Era zakwaszenia “ pisze, że podstawowym krokiem na drodze ku przywróceniu równowagi kwasowozasadowej jest zmiana złych nawyków żywieniowych oraz odpowiednie nawodnienie organizmu.

W naszym organizmie, możemy wyrównać równowagę kwaśno zasadową poprzez odpowiednią dietę, picie dużej ilości wody zjonizowanej, odpowiednią aktywność fizyczną lub poprzez dobry suplement diety.

Na co dzień, pracuje w klubie sportowym jako instruktor. Prowadzę wiele godzin treningowych dla klientów oraz sama dużo ćwiczę. Od roku zmagałam się z zakwaszeniem organizmu i oprócz odpowiednich nawyków żywieniowych, piciu dużej ilości wody, ciągle denerwowałam się, kiedy nie widziałam odpowiednich efektów moich ćwiczeń. Szukając przyczyny, okazało się, że mam po prostu zakwaszony organizm.

Jak ćwiczą gwiazdy?

A jak Wy radzicie sobie z zakwaszeniem organizmu? Może macie jakieś swoje porady i sposoby?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Sernik z kaszy bulgur 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Tych produktów nie jedz przed treningiem Najlepsze orzechy na utratę wagi Wegańskie ciasteczka Brownie z batatem i rodzynkami Mocno wędzony pasztet z kaszą jaglaną, kiszoną kapustą i grzybami Niezdrowe skutki jedzenia zdrowej żywności Co jeść przed i po treningu? Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać Bananowy chleb Dietetyczna chałwa w 10 minut Smaczne i odchudzające przekąski Oryginalne przepisy na zdrową kolację Dietetyczna domowa czekolada bez mleka Niedocenione superfoods, które skutecznie wpomogą utratę wagi Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Tańsze alternatywy dla superproduktów Jak przygotować domowy izotonik?

Popularne w tym tygodniu:

Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej 6 przepisów na odchudzające sałatki Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Sałatka na lunch z 4 składników, która syci aż do kolacji Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery